Stappenplan Schade WA of WA+ verzekerd met een verhaalbare schade:

Is uw auto WA of WA+ verzekerd, dan houdt dat in dat de schade direct bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij geclaimd dient te worden. Dus niet via uw eigen verzekeringsmaatschappij.

U heeft samen met de tegenpartij een schadeformulier ingevuld en ondertekend (is dit niet het geval dan raden wij u aan dit alsnog te doen dit is belangrijk voor de claim). Op het schadeformulier staat met welke verzekeringsmaatschappij u contact dient op te nemen voor de claim. Aan de hand van het polisnummer kan de verzekeringsmaatschappij zien om welke schadeclaim het gaat.

De verzekeringsmaatschappij zal u verzoeken om een schaderapport of een pro-forma-nota te laten maken. Hiervoor dient u normaal gesproken naar een schadeherstelbedrijf te gaan.

Echter maken wij, van SchadeSupport.nl, het u graag gemakkelijk.

Door gebruik te maken van onze service hoeft u NIET meer bij een schadebedrijf langs te gaan.
Dit scheelt tijd en geld.

Door zelf met uw smart-phone of tablet foto's te maken van de schade en deze te uploaden via onze applicatie maken wij het schaderapport of de pro-forma-nota voor u in orde.

Voor Euro 49,95 (incl.BTW) krijgt u binnen 48 uur een officieel schaderapport, via e-mail, toegestuurd die u vervolgens direct kunt doorsturen naar de verzekeringsmaatschappij. De experts van de verzekeringsmaatschappij zullen zich vervolgens over uw schaderapport buigen. Zodra de claim is toegewezen krijgt u het schadebedrag uitgekeerd van de verzekeringsmaatschappij en kunt u direct de auto laten repareren.

Stappenplan:

  • 1. U heeft schade aan uw auto wat verhaalbaar is op een tegenpartij.
  • 2. Samen vullen jullie een schadeformulier in.
  • 3. U neemt contact op met de verzekeraar van de tegenpartij met de melding dat hun verzekerde schade heeft berokkend op uw auto.
  • 4. Verzekeraar geeft aan dat er een officieel schaderapport (pro-forma nota) nodig is en verwijst u naar een reparateur of schadesupport.nl zodat er een onafhankelijk officieel schaderapport kan worden opgemaakt.
  • 5. Nu kunt u naar de site van www.schadesupport.nl en gaat naar de link “online schaderapport” volgt de stappen.
  • 6. Klant rekent aan het eind van de flow af.
  • 7. Binnen 48 uur heeft de klant een officieel onafhankelijk schaderapport in de mail.
  • 8. Dit schaderapport kan de klant per post of per mail sturen naar de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij onder vermelding van het schadenummer/behandelnummer.
  • 9. Als de verzekeraar de goedkeuring heeft gegeven over dit schaderapport keert de verzekeraar uit aan klant.
  • 10. Met deze schadepenningen kán de klant de auto laten herstellen waar hij/zij dat wil.

Direct schaderapport aanvragen